مطالب مرتبط:
پزشکیان درباره طرح نور: به سیاهی، نور می گویند/ امروز همه چیز دست ماست اما اندک اندک در حال دور کردن مردم هستیم
پزشکیان: آقایانی که به دنبال طرح نور هستند بگویند این موضوع ما را به نور می کشاند یا انتهای آن سیاه است؟/ آن هایی که باید کتک بخورند، ما هستیم / همه چیز دست ما است و داریم همه را از دین زده می کنیم
پزشکیان درباره طرح نور: به سیاهی، نور می گویند/ آن هایی که باید کتک بخورند، ما هستیم/ امروز همه چیز دست ماست اما اندک اندک در حال دور کردن مردم هستیم
کاهش 95درصدی کشت خشخاش در افغانستان/ طالبان دست از کشت مواد مخدر می کشد؟
اگر واشنگتن مثبت عمل کند، می توان به توافق دست یافت
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 خرداد 1403 ساعت 08:002024-06-15اجتماعي

گلیم هرسین؛ دست بافته ای 6000 ساله با نقش و طرح خاص 


گلیم هرسین یکی از قدیمی ترین دست بافته های ایرانی است که برخی ویژگی ها، طرح و نقش هایش آن را از گلیم دیگر مناطق متمایز کرده است.

- ایسنا/کرمانشاه گلیم هرسین یکی از قدیمی ترین دست بافته های ایرانی است که برخی ویژگی ها، طرح و نقش هایش آن را از گلیم دیگر مناطق متمایز کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به گواه بسیاری از باستان شناسان و شواهدی که از دل تاریخ برجای مانده، هرسین یکی از قدیمی ترین نقاط باستانی جهانی است و وجود محوطه بی نظیر گنج دره یا کتیبه بیستونی که به ثبت جهانی رسیده و بسیاری آثار دیگر مهر تاییدی بر این مدعا است.

قطعا در دیاری کهن که آثار تاریخی منحصربفردی از عصرها و دوران های مختلف در آن جلوه گری می کند، مردمانی زندگی می کرده اند که خلاقیت، هنر و ذوق خاصی نیز داشته اند و نمونه این هنر و خلاقیت را می توان در گلیم هرسین دید.

زیراندازی که به گفته خود مردم محلی این منطقه حدود شش هزار سالی قدمت دارد و هنر بافت آن نسل به نسل و سینه به سینه از اجدادشان به آنها به ارث رسیده است.

گلیم هرسین با این قدمت و پیشینه، یکی از بهترین انواع گلیم ایرانی است و برای همین است که شهر هرسین به عنوان شهر ملی گلیم در ایران به ثبت رسیده و گلیم هم نشان جغرافیایی بین المللی را کسب کرده تا رمز و راز بافت این هنر کهن و خوش نقش و نگار به نام مردم این دیار تا


برچسب ها: گلیم هرسین - قدیمی ترین - دست بافته - هرسین - گلیم - یکی از - قدیمی
آخرین اخبار سرویس:

گلیم هرسین؛ دست بافته ای 6000 ساله با نقش و طرح خاص 

گلیم هرسین؛ دست بافته ای 6000 ساله با نقش و طرح خاص